Základní škola Strmilov

Londýn 2013

Druhý dubnový týden byl vyhrazen zájezdu do Anglie. Téměř všechny děti několik týdnů před odjezdem zachvátila cestovní horečka a dotazy na paní učitelku Tylkovou nebraly konce. Nakonec jsme bez problémů vyrazili, bohužel bez dvou nemocných dětí.

Všech pět společně prožitých dnů bylo příjemných, děti si zaslouží pochvalu za to, jak se chovaly. Poděkování za poskytnuté služby patří i paní průvodkyni a zejména pánům řidičům. A jak jsme se měli, za všechny vyhodnotila Eliška Kubáková a Denča Vondráková.

Londýn

Náš výlet do Anglie začal ve Strmilově u školy. Když jsme své věci naskládali do autobusu a usedli na místa, zamířili jsme do Prahy pro další účastníky zájezdu. Tam jsme vyzvedli také paní průvodkyni a mohli jsme zamířit do Anglie.

Naše cesta vedla přes Německo, Holandsko, Belgii, Francii a tam jsme se nalodili na trajekt, kterým jsme dopluli do Anglie a zamířili do Londýna. Po únavné osmnáctihodinové cestě nás čekal perný program. Pěší prohlídka Londýna. Viděli jsme Westminster Abbey, Houses of Parlament, Big Ben, Downing Street, Trafalgar Square, Buckingham Palace, u kterého jsme stihli i střídání stráží. Následně jsme se přemístili metrem a zamířili do muzea Madame Tussauds. K večeru nás autobus odvezl na parkoviště, kde si nás rozebraly rodiny.

Nevím, jaké to bylo u jiných rodin, ale u té mé to bylo super. Uvařili nám výbornou večeři a byli velmi milí.

Po velké a chutné snídani nás rodina odvezla na parkoviště, kde jsme usedli do autobusu a zamířili do zábavného parku Legoland. Byla tam zábava, ale na vodní atrakce jsem radši nešla, nechtěla jsem být mokrá. Když jsme si dostatečně užili, tak jsme vyrazili na prohlídku královského města Windsor. Když se začalo stmívat, vrátili jsme se na parkoviště, kde to proběhlo jako minulý den.

Ráno jsme se rozloučili s rodinou, vyfotili se s nimi a zamířili do centra Londýna, kde jsme nasedli na loď, která nás po Temži dopravila k Toweru, kde jsme viděli korunovační klenoty. Také jsme se prošli po Tower Bridge a zamířili, podle mne k nejlepšímu bodu výletu, London Eye. Počasí se za celý týden vylepšilo, až když jsme čekali frontu na oko. Odtud bylo vidět vše, krásný výhled. Prostě super.

No a pak už náš výlet končil. Znovu jsme vyrazili na dlouhou cestu, po které mne ještě teď bolí celé tělo. A kolem páté hodiny jsme dorazili do Strmilova, plní krásných a zajímavých zážitků. Určitě se chci do Londýna alespoň jednou znovu podívat.

Eliška Kubáková

Náš zájezd do Anglie začal v pondělí 8. 4. 2013. Sešli jsme se před školou o půl jedenácté dopoledne. Čekali jsme na autobus, když přijel, vyrazili jsme do Prahy. V Praze jsme nabrali další děti. Potom jsme vyrazili do Plzně a dál na Rozvadov. Když jsme přijeli do Německa, bylo už odpoledne. Přes Německo jsme jeli hodně dlouho. V noci jsme všichni usnuli, když jsme se probudili, všichni si začali povídat, že jim přišla SMS, vítejte v Belgii. Potom jsem znovu usnula a probudila jsem se až ve francouzském přístavu Calais. Tam jsme nastoupili na trajekt a pluli do Anglie. V Anglii jsme byli brzy ráno.

Jako první jsme šli okolo Big Benu a Westminsterského opatství. Když jsme dorazili na Trafalgar Square, začalo pršet, a tak jsme se schovali do galerie. Když už přestalo pršet, šli jsme se podívat k Buckinghamskému paláci na výměnu stráží. Hned jak skončila, jsme šli na metro. Vystoupili jsme z metra a šli do muzea Madame Tussauds. Tam to bylo velmi hezké, když prohlídka skončila, šli jsme znovu na metro a pak k autobusu. V autobusu jsme čekali, až si pro nás přijedou rodiny.

Pro nás přijel muž ve středním věku. Měl hezké auto. Odvezl nás do jeho domu. Tam na nás čekala jeho žena s večeří. Po večeři jsme se šli umýt a spát. Celý den bych shrnula, že probíhal hezky, až na to počasí.

Druhý den ráno, když jsme vstali, šli jsme na snídani. Po snídani nás muž odvezl k autobusu. Autobusem jsme jeli do Legolandu a tam byli až do odpoledne. Bylo to tam super. Po Legolandu jsme jeli do Windsoru, tam jsme si nakoupili suvenýry. Večer probíhal stejně jako předchozí den.

Ráno jsme si museli zabalit, protože už jsme odjížděli. Věci jsme si nechali v autobusu. Jako první jsme šli do Toweru a potom jsme šli pěšky na London Eye. Cesta na London Eye byla dlouhá, ale hezká. Než jsme nastoupili na „oko“, šli jsme ještě do 4D kina. Na London Eye byla dlouhá fronta, ale nakonec jsme se na „oko“ dostali. Výhled odtamtud byl úžasný.

Na závěr jsme čekali, až pro nás přijede autobus. Řidiči nám ohřáli párky, najedli jsme se a vyjeli jsme. Cesta domů ubíhala rychleji, než jsem se nadála, už jsme byli ve Strmilově. Celý výlet se vyvedl, moc se mi v Anglii líbilo a někdy do budoucna bych si to chtěla zopakovat!

Denisa Vondráková

7. hodina 13.15 - 14.00

8. hodina 14.05 - 14.50

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.